Veel gestelde vragen (FAQ's) - GCA Reclame & Promoties
17387
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-17387,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.9,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Veel gestelde vragen (FAQ’s)

Wanneer heb ik te maken met de aanvraag van vergunningen?

 

Er kan misschien een gemeentelijke (reclame) vergunning nodig zijn voor gevelreclame. Een dergelijke vergunning wordt beschouwd als de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever. Zelfs als het pand geen eigendom van de opdrachtgever is, zal naast de gemeente de eigenaar van het pand (vastgoedbeheerder) ook toestemming moeten verlenen.

Zijn er speciale wasvoorschriften die ik in acht moet nemen na de belettering van een voertuig?

 

Na het aanbrengen van de belettering adviseren wij u om twee tot drie weken te wachten alvorens u uw voertuig met de hand of m.b.v. de wasstraat gaat wassen. Let er op dat het wassen van een voertuig door een wasstraat altijd op eigen risico is.

Wat voor garantie(s) heb ik?

 

Afhankelijk van de gebruikte folie is de duurzaamheid gewaarborgd van 8 tot 12 jaar. Deze afgegeven fabrieksgarantie is van toepassing op o.a. loslaten en verkleuren. De folie die wij gebruiken is van de Avery serie. De Avery serie 700-900 is een polymere markeringfilm geschikt voor de (middel)lange termijn is een van de meest geavanceerde hoogwaardige films in de signindustrie. Om de specificaties van de Avery series te downloaden klikt u op een van de volgende typen: Avery500 (PDF), Avery700 (PDF), Avery900 (PDF), MPI2000 (PDF).

Mocht uw voertuigbelettering onverhoopt beschadigen dan kunt u contact met ons opnemen via: 072 561 22 75. Wij maken dan snel een afspraak met u om de schade te beoordelen en te repareren.

Wij registreren alle details t.a.v. uw belettering waardoor wij zeer nauwkeurig een schade kunnen herstellen en uw belettering tot in het kleinste detail kunnen herstellen.

Kan de belettering van een voertuig ´spookbeelden´ achterlaten na de demontage ervan?

 

Ja, dit kan. Onze Avery film serie is een hoogwaardige film die een UV blok heeft waardoor het zonlicht niet door de folie heen komt. Het zonlicht ‘verbleekt’ wel de lak van het voertuig maar niet de laklaag die onder de folie zit. Hierdoor kunnen er zogenaamde ‘spookbeelden’ achterblijven. Dit is een onvermijdelijke gevolg van een belettering.

Hoe moet ik mijn bestanden aanleveren?

 

GCA heeft voor de productie van uw producten een pagina opgesteld waarin de exacte aanleverspecificaties staan vermeld. Hierin kunt u lezen wat voor soort bestanden u dient aan te leveren zodat wij u een kwalitatief hoogwaardige productie kunnen garanderen.  Klik hier om naar de pagina met aanleverspecificaties te gaan. Indien u toch vragen heeft kunt u ons natuurlijk altijd contacteren op 072 561 22 75 of info@gcareclame.nl.

Ik wil graag reflecterende bestickering, kan dat?

 

Ja, dat kan. Reflecterende folie wordt vaak ingezet voor bijvoorbeeld brandweer, politie, gemeente en overige overheidsinstellingen. Daarnaast wordt reflecterend ook vaak ingezet op voertuigen t.b.v. lijn- of contourmarkering(en) en ook als veiligheidsmarkering. Onze Avery reflective serie heeft een goedkeuring volgens de Europese norm ECE 104 voor op de weg.

Moet ik mijn voertuig opnieuw registreren als deze een andere kleur krijgt?

 

Ja, het is wettelijk verplicht dat als een voertuig van kleur wijzigt dat dit wordt aangegeven bij het RDW. Als uw auto (geldt niet voor bedrijfsauto’s) een andere kleur heeft dan op het kentekenbewijs staat vermeld, moet de RDW het kentekenbewijs aanpassen. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Kijk voor de voorwaarden en meer info op www.rdw.nl.

Betaling(en)

 

GCA hanteert, indien niet anders overeengekomen, een betalingstermijn van 30 dagen na factuurdatum.

Hoe moet ik het voertuig, de auto, aanleveren voordat hij bestickerd gaat worden?

 

Ieder voertuig wat voor montage wordt afgeleverd dient schoon en zo droog mogelijk aangeleverd te worden. U hoeft het voertuig voor de montage slechts door een standaard programma van de wasstraat te halen of goed af te spoelen zodat alle ‘grote’ vuiligheid er vanaf is.

Zorgt GCA voor vervangend vervoer?

 

Nee, GCA is niet verantwoordelijk voor vervangend vervoer gedurende een montage (dag). U dient er zelf zorg voor te dragen dat het voertuig gebracht en opgehaald kan worden. Daarnaast bent u ook verantwoordelijk voor uw eigen heen- en terugreis.

Is het voor u zakelijk gezien gemakkelijker dat wij de auto ophalen en weer terugzetten dan is dit geheel op uw eigen risico en tegen een extra logistieke fee altijd mogelijk (in overleg). Daarnaast is een montage op locatie ook altijd een van de mogelijkheden!

Waar kan ik de algemene voorwaarden en condities van GCAreclame.nl vinden?

 

Op al onze transacties zijn onze algemene voorwaarden van toepassing, welke gedeponeerd zijn bij de Kamer van Koophandel te Alkmaar. Een exemplaar hiervan kan op uw verzoek worden verstrekt. Met het verstrekken van een opdracht geeft u te kennen akkoord te gaan met de handelsvoorwaarden van GCA Reclame b.v. Klik hier om de algemene voorwaarden en condities van GCA te downloaden.

Wat gebeurt er als ik mijn afspraak wil annuleren of verzetten en/of de gehele opdracht wil annuleren?

 

In de regel dient men altijd ruim van te voren (minimaal 24 uur) de annulering van een opdracht/bestelling of de afspraak voor een montage van een voertuig vroegtijdig schriftelijk of telefonisch door te geven.

GCA hanteert de volgende regelingen:

 

Als u verhinderd bent voor uw afspraak dient u uiterlijk 24 uur van te voren een annulering door te geven. Als u niet 24 uur van te voren annuleert, worden de kosten voor de verloren tijd in de planning van die dag alsnog in rekening gebracht (maximaal € 84,-). Uitzonderingen hierop worden natuurlijk in onderling overleg besproken. Samen met u plannen wij dan weer een nieuwe afspraak.

Als u de opdracht/bestelling wenst te annuleren dan dient u minimaal 48 uur voor de leverdatum dit schriftelijk aan ons door te geven. Als u niet 48 uur van te voren annuleert, worden de kosten voor de materialen en arbeid u alsnog in rekening gebracht. Uitzonderingen hierop worden natuurlijk in onderling overleg besproken.

Wilt u ons buiten de openingstijden nog iets doorgeven dan kan dit door een email te versturen naar info@gcareclame.nl met een duidelijke vermelding van uw naam, telefoonnummer en onderwerp.

Wat zijn de openingstijden?

 

Openingstijden
maandag – vrijdag: 08:30 uur – 17:00 uur.

Zaterdag van 09:00 uur – 12:00 uur.

Wie zorgt voor het ontwerp van de belettering of gevelreclame?

 

In de offertefase maakt GCA altijd vrijblijvend een eerste ontwerp met gepaste offerte. Indien u akkoord kunt gaan de offerte en ons de opdracht gunt voor de productie en montage kunnen wij op basis van uw verdere wensen en eisen het ontwerp en de offerte naar een definitief eindresultaat voor u (her)ontwerpen. GCA zal nooit een productie starten zonder van u een akkoord op het definitieve ontwerp te hebben ontvangen.

Wat is DTP?

 

DTP is een afkorting voor Desk Top Publishing. Dit houdt in dat wij méér dan een standaard ontwerp voor u gaan maken. Het kan ook inhouden dat wij iets geheel nieuws voor u moeten ontwerpen. Hiervoor moeten wij u DTP uren doorberekenen. Afgaande op uw wensen en eisen kunnen wij een vaste projectprijs met u afstemmen of op basis van nacalculatie de uren aan u doorberekenen. U ontvangt wel altijd het definitieve ontwerp en/of alle noodzakelijke bestanden die u kunt gebruiken voor al uw verdere marketing doeleinden.

Er zit nog bestickering op het voertuig, hoe en kan dit gedemonteerd worden?

 

Ja, GCA kan de demontage van de bestaande belettering altijd voor u uitvoeren. Indien de bestaande belettering niet door onszelf is aangebracht, gebeurt dit tegen een uurtarief. Omdat wij geen kennis hebben van de kwaliteit en specificaties van de ‘oude’ belettering kunnen wij niet inschatten hoelang een demontage gaat duren. Indien de bestaande belettering wel door GCA is aangebracht dan kunnen wij het demonteren in een projectprijs aan u aanbieden.

Indien gewenst kunt u ook altijd zelf de bestaande belettering eraf halen. Houdt wel rekening met het feit dat het voertuig altijd schoon en zonder lijmresten moet worden afgeleverd op de dag van montage. Wij adviseren dit te doen met een heater (soort hetelucht blower). De folie even goed verwarmen (niet te heet) en dan trekt u de folie er langzaam vanaf. Daarna ontvetten met wasbenzine en cleaner en de auto is ontdaan van zijn belettering. Let wel dat er altijd ‘spookbeelden’ kunnen achterblijven.

Geen antwoord op uw vragen? Neem contact met ons op en wij zullen u zo spoedig mogelijk helpen.